![Advocatenkantoor Collegius - Myriam Van den Abeele](https://storage.googleapis.com/collegius-bucket/transforms/7f20ab0d56d74c2e8ced8c0a8d32a518/44/Fotografie-Kelly-Vermeersch-Advocatenkantoor-BDLT-100_6cd1e15b8620b4acda8a5ee08195130e.jpg)
Collegius is het enige onafhankelijke advocatenkantoor in Vlaanderen dat gespecialiseerd is in onderwijsrecht.
![Expert advocaat in betwisting examenresultaten](https://storage.googleapis.com/collegius-bucket/transforms/7f20ab0d56d74c2e8ced8c0a8d32a518/702/over-collegius_2024-02-27-101111_cdmr_e06f9001ef5d70a8d1b908a1f3fe50e7.jpg)
over
collegius
COLLEGIUS is het enige onafhankelijke advocatenkantoor in Vlaanderen
dat exclusief gespecialiseerd is in onderwijsrecht.
we zijn uniek
door onze:
over de
oprichter
MyriamVan den Abeele
![Advocatenkantoor Collegius - Myriam Van den Abeele](https://storage.googleapis.com/collegius-bucket/transforms/7f20ab0d56d74c2e8ced8c0a8d32a518/44/Fotografie-Kelly-Vermeersch-Advocatenkantoor-BDLT-100_6cd1e15b8620b4acda8a5ee08195130e.jpg)
-
Geboren (1984) en wonend te Gent, 3 kinderen
-
Advocaat aan de Gentse Balie sinds 2007
-
Praktijkassistent aan de universiteit sinds 2019
-
Master in de Rechten – UGent & ULB (2007)
-
Bijzondere opleiding ambtenarenrecht – VUB (2015)
-
Educatieve masteropleiding sinds 2020
Oprichter van het onderwijskantoor is Myriam Van den Abeele.
Reeds vroeg was zij gebeten door de boeiende wereld van het onderwijs.
Met leservaring zowel in het secundair als hoger onderwijs kent zij deze wereld ook van binnenuit.
Die bijzondere affiniteit met het onderwijs combineert ze met haar job als advocaat. Dertien jaar geleden richtte ze met succes haar eigen praktijk op in het onderwijsrecht.
Met een luisterend oor en eerlijk advies, de juiste toon en een vurige verdediging als het moet, staat zij graag haar cliënten bij.
![Adviesbureau voor onderwijsrecht](https://storage.googleapis.com/collegius-bucket/transforms/7f20ab0d56d74c2e8ced8c0a8d32a518/419/myriam_fadede3e68429a21e7c265633e0ccf1d.jpg)
“U zal in mij een eerlijke, toegankelijke en een betrokken advocaat vinden. Zo word ik door cliënten en mijn professionele omgeving getypeerd. Ik volg altijd mijn eigen moreel kompas. Dit levert mij de beste resultaten op voor mijn cliënteel. Het onderwijs is een kleine wereld. Een goede reputatie in die wereld is het resultaat van dagelijks hard werk, van passie en gedrevenheid. Ik doe ongelooflijk graag wat ik doe en de manier waarop ik mijn werk doe, draagt bij aan een betere (onderwijs)wereld. Dit is voor mij essentieel.”
“In het onderwijs staat het belang van de leerling/student voorop, minstens hoort dit het geval te zijn. Vaak zijn er verschillende visies over de wijze waarop dit belang concreet moet worden ingevuld. Mijn werk is om die visies te verzoenen, met respect voor alle partijen en in het belang van de cliënt. Dit vergt psychologisch inzicht, creativiteit, strategie en diplomatie en maakt mijn werk elke dag opnieuw boeiend.”
“De juiste toon vinden, rekening houdend met de sterktes van een dossier, is dé sleutel tot succes. Het onderwijs is bij uitstek mensenwerk en dus moet een onderwijsadvocaat goed zijn met mensen.”